Tuesday 4 December 2012

December..booking time?

Alhamdulillah.. sudah pun memasuki bulan December..
Penghujung segala bulan..maka bakal tamat la Tahun 2012 yg rasenye sungguh challenging buat aku...kerana di tahun ni la Transformasi secara besar2an dilakukan..
Eceh...Transformasi la sgttttt(kutuk ayat sendirik!!)
Ok..entry ni bukan nak cite pasal transformation aku..issue tu will be discuss at the end of 2012 nnt..tunggguuuu..

Yang aku nak cite ni pasal booking menda2 utk kawin..
Eh eh..mende2 ko panggil!!hahahaa..
Menda2 yg sepatutnye di booking adalah

1. Pakej Perkahwinan dr butik
2. Katering + Canopy
3. Photographer + Videographer

Stakat ni, ape yg aku sempat booking just Pakej Perkahwinan dr Koleksi Imah..
Aku amik Koleksi Imah sbb tertarik ngan servis yg dia wat kat kawan baik aku, Nisa...
Lg 1, aku ni malas nak survey sgt..byk je Butik Pengantin kat Temerloh ni..
Tp kekangan masa wat aku mls nak tawaf semua kedai pengantin yg ade..
Btw, aku mmg suke sgt ngan Koleksi Imah..bj2 yg menarik,design pelamin yg up to date dan pakej yg affordable..murah sgt la tuuuu..sukeee...
Tak perlu la aku nak spend byk duit utk tu sbb byk lagi menda lain yg memerlukan duit sbgai perhatian..kah3

Katering mmg dah nak booking, skali bile caterer dtg umah..katenye kanopi 20x20 xmuat untuk halaman umah aku yg terhad tu (arabian canopy).. kalo leh masuk pun, just 1 kanopi je..
Sedang aku cube membayangkan 1 kanopi dah la leh muat utk 32 kusi je..haishhh..
takleh jadi ni!! Dulu zaman2 kakak2 and abg2 aku kawin, pakai bangsal..(zmn dolu2 kan)..
so leh adjust la masuk kat halaman tu...muat je dorg mkn..tp kena take turn ar sket bile smpai time peak hours tu..So, katering+ canopy still pending lg ar..mak aku sdg usaha cr caterer yg ade canopy 18x18.. if not,aku sdg memikirkan utk wat majlis kat dewan ajelaaaa...(mak aku berbulu je kalo aku suggest wat kat dewan)..hehehe..

Manakala photographer + videographer masih lg dlm pemilihan. Videographer dah ade kot..kwn aku gak..yg videokan majlis kawin Nisa..ngehehehe..sume amik dr Nisa je aku ni..Checklist aku da jd sng sbb Nisa da kawin..dia byk bantu aku uruskan ape yg aku tak tau...Alhamdulillah..

Kepala masih serabut memikirkan ape lg yg nak kena wat dr sekarang. Mengigau pasal majlis kawin yg ntahpape da selalu sgt! ohhhh..(-__-)

No comments:

Post a Comment