Monday 17 December 2012

AYAH...aku sayang kamu

Salam..

Khamis lepas, 13/12/2012 ayah jatuh dlm bilik dia..adik beradik bergegas balik Temerloh..
Risau dengan keadaan ayah..Aku pun tanpa berlengah, isi borang balik awl..
Aku balik ber4 ngan kokde,ainul and Daa..
Sampai umah dlm kul 7, mase tu kaklong and Yan dah pun smpai awal..
Trus la panggil ambulans and hantar ayah ke HoSHAS..
Mase smpai tu ayah terbaring je..nmpk muke mcm bengkak..risau jugak
Bercakap pun xnak..just bunyi haaaa..hmmm...xde patah pkataan pun..

Sesampai hospital, ayah dimasukkan ke wad kecemasan..
Doctor check Blood Pressure..tinggi sedikit!Doctor agak maybe kena mild stroke..
Sbb 10 tahun yg lepas ayah ade history kena stroke jugak..
Pagi dlm kul 1pg, br ayah dipanggil utk buat CT Scan..
Result CT Scan katenye ade pendarahan...kami sekeluarga ni terkejut tak hengat la..
Sape la yg tak risau bile ayah kite ade pendarahan kat dlm kepala..maw xnangess..
Aku da la paling cengeng skali bile masuk tgk ayah kat wad kecemasan..
Nangis je tgk ayah..mintak ayah cepat sembuh...tgk anak pempuan last ayah ni kawin nnt..
Tak lame lg ayah...5 bulan.. Ima nak ayah tgk anak Ima nnt, cucu ayah..Ima nak ayah tgk anak Ima membesar depan ayah jugak...byk yg Ima nak tunjuk ni ayah... Mase tu tacing jugak la..bcucuran airmata ni...sob3.

Esoknye doktor ckp..result CT Scan dihantar ke HKL utk review..Alhamdulillah..itu bukanlah pendarahan! Ya ALLAH,terima kasih utk berita itu.. Kami sekeluarga kembali normal dan mula lega.. malam 1st, abg aku Hafiz yang menemani ayah di Wad Kenanga..
Malam kedua, abg Iwan pula,diselangi dengan abg Hafiz..siang diganti dengan mak,aku dan Aiman..Cuma, rasenye ingatan ayah makin teruk..Ayah beranggapan wad tu adalah rumah di kampung kami.. alahai..puas jugak la melayan kerenah ayah..
Di rumah tabiat ayah semestinye menutup pintu,lampu dan kipas..katenye membazir..
Tak pasal di wad tu ayah jugak berkelakuan begitu..menutup lampu dan kipas patient lain..
Puas jugak la abg2 aku nak control ayah.. smpaikan Hafiz kena tumbuk 3 kali ngan ayah aku..tumbuk sekuat hati plak tu..sbb melarang ayah aku dr berjalan2 mencari rokok..
Haishhh..kat hosp mane bleh merokok ayah!! tp abg aku layankan jugak la..bwk naik wheel chair pusing2 wad pg2 buta kul 1-4pg..hahaha...semoga abg2 aku mendapat pahala kerana melayani ayahku yang sakit itu..

Ayah tidur mcm kat rumah, tak pakai baju.Disangkanya itu bilik dia

Bile bace balik,macam karangan skema lak cite aku ni kannn..ahahahaha..
Sabtu 15/12/2012, ayah dah boleh discharge..alhamdulillah..

Discharge Note
Trus la adik beradik pakat culik ayah bawak ke rumah kaklong kat Seri Kembangan..hehe
Bg mak dan ayah berehat dirumah kaklong..Pd mulanye ayah menyangka rumah kaklong tu rumah kmpung kami...paham jela ingatan ayah yg tak berapa bagus itu..
Dah masuk ari ke-2,ayah mulai sedar dan mengajak mak balik ke kampung!
huhuhuhu... puas jugak la kaklong memujuk...
Minggu ni aku akan ke rumah kaklong..if ayah masih berkeras nak balik...aku akan hantar la ayah balik..aku paham perasaan org tua...
Tentu la dia nak duduk dirumah dia jugak..bukan rumah anak2..
Rumah titik peluh usaha ayah dulu..disitulah aku membesar...

No comments:

Post a Comment